Indonesie - Reisverslag uit Sabang, Indonesië van Tim Kerckhoven - WaarBenJij.nu Indonesie - Reisverslag uit Sabang, Indonesië van Tim Kerckhoven - WaarBenJij.nu

Indonesie

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

21 September 2015 | Indonesië, Sabang

Dan door naar Indonesie,

Vanuit Phuket ben ik naar Maleisie (Penang) gevlogen waar ik mijzelf had voorgenomen op het vliegveld te slapen (ik ben gelang om 18:00 uur en om 11:00 de volgende dag ging de vogende vlucht. Maar toen ik lande op vliegveld was het vliegveld dusdanig klein dat ik dacht dit gaat hem niet worden en heb ik een hotel dichtbij het vliegveld gezocht.

Na een wat te dure nacht in net iets te luxe hotel wat natuurlijk niet heel vervelend was ben ik de dag erna door gevlogen naar Bandah Acheh.
Dit is het noorden van Sumatra, vanuit hier met de taxi naar de haven om een de boot te pakken naar Pulah Weh. Echter was ik veelste vroeg in haven en het loket was niet eens open. Aangezien niemand echt engels kon was het lastig te achterhalen hoelaat dit loket dan open ging maar naar een aantal mensen te vragen bleek dit 14:00 uur te zijn. Dus ik opzoek naar een maaltijd.
Tijdens het eten kwam een lokale Indonesier mij gezeldschap houden en we hebben lang zitten kletsen dus danig lang dat ik mijn boot heb gemist super fijn natuurlijk. Want wat bleek het loket gaat niet om 14:00 uur open maar de boot gaat dan! Super handig.
Dus een kaartje gekocht voor de volgende boot die weer 2 uur later ging en ben ik met de plaatselijke tuk tuk driver maar een kokosnoot leeg gaan drinken.

Dus naar wederom een lange reis aangekomen op Pulah Weh. Wat een prachtig eiland. Ik had een adres van een plek om te slapen gekregen en ben daar dan ook heen gegaan, na een uur met gevaar voor eigen leven in een mini bus aangekomen op de plek.

Een eigen bungalow in het bos met uitzicht over zee een soort van paradijs zeg maar. Super gave plek! maar helaas geen wifi vandaar dat het vorige verslag en dit verslag ook op dezelfde dag gepost worden. Overigens sommige cafe's hadden wel wifi maar de bliksem was ergens ingeslagen en een groot gedeelte van het eiland zat geheel zonder wifi lekker rustig dat wel.
Vraag je rond wanneer het gemaakt is (maby tommorow maby later de lokale instelling over alles heb ik geleerd).
In mijn verblijf locatie was het wel gaaf dat de eigenares elke avond een " familiediner" maakte wat inhoudt ze gooit de tafel vol eten en iedereen van het park eet mee erg lekker en veel nieuwe dingen leren kennen.

Het was hier zo vervelend dat ik dan ook maar 12 dagen ben gebleven op deze plek. Snorkelen, scubadiving, rondje over het eiland er is genoeg te doen. BTW zo'n helder water als hier heb ik nog nooit ergens gezien erg gaaf.

Na 12 dagen had ik een vliegticktet geboekt vanaf Pulah Weh naar Medan Kom ik hier S'ochtends aan. Geen vlucht door de bosbranden op Sumatra hing alles vol met smog en was het onmogelijk vliegen. Uiteindelijk via een ontzettende omweg ben ik dan gisteren avond aangekomen in Jakarta waar ik nu ben. Ik ben nu een een gaaf Hostel in Jakarta heb hier verder nog niks gezien ga straks een georganiseerde wandeltocht maken door Jakarta en dan zullen we het zien.

Morgen door het de trein naar Yog Jakarta.

Ciao,

  • 21 September 2015 - 09:06

    Irene:

    Ha die Tim,
    goed weer wat van je te horen (lezen) klinkt bijzonder goed allemaal.

  • 21 September 2015 - 09:24

    Moeders:

    Ik ga er vanuit dat je voorzichtig bent. (daarom maar niet op het vliegveld geslapen) Maar je maakt van alles mee, ook contact met lokale mensen, geweldig. Veel plezier nog.

  • 21 September 2015 - 11:12

    Mabs:

    Heel fijn weer iets van je te horen! Wat ern avonturen blijf er van genieten! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sabang

Zuid Oost Azie

Backpacken door Zuid Oost Azië!

Recente Reisverslagen:

21 September 2015

Indonesie

07 September 2015

Van Koh Pangang naar Phuket

26 Augustus 2015

Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangang

16 Augustus 2015

Bangkok

11 Augustus 2015

De laatste dag voor vertrek
Tim

Een half jaar reizen naar Zuid Oost Azie!

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 2913

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Zuid Oost Azie

Landen bezocht: