Van Koh Pangang naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tim Kerckhoven - WaarBenJij.nu Van Koh Pangang naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tim Kerckhoven - WaarBenJij.nu

Van Koh Pangang naar Phuket

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 September 2015 | Thailand, Phuket

Daar zijn we weer:

Bij het laatste verslag was ik op Koh Phangang dit eiland dat bekend staat om zijn Full Moon party (de reden dat ik daar was) is dan ook niet heel spannend letterlijk in de avonden feest naar feest en overdag ligt iedereen met een kater op bed. Nadat ik op dag 2 wat mensen heb leren kennen vanuit mijn hostel zijn we met zijn 3en op de 3e dag naar een waterval gegaan, na een flinke klim GEEN WATER helaas! Nu bleek dat er bij deze waterval ook een hiking tocht was dus hebben we deze gelopen wat spannender was dan gedacht (lees op teenslippers over de rotsen langs de rivier omhoog klimmen met eke 5 min. de vraag of we wel de goede kant op gingen). De volgende dag vonden we een poolbar en hebben hier dan ook het grootste gedeelte van de dag doorgebracht niet heel vervelend zeg maar en dan s'avonds eindelijk de Full Moon party. WAT EEN FEEST! met 20000 andere mensen op een klein strand feest vieren, iedereen gebruikt glow in de dark verf, t-shirts en vuur overal vuur super gaaf! De volgende dag maar lekker uitgerust om de dag erna de bus te nemen naar Krabi.

Krabi:
Na een reis van een uurtje of 10 (boot en bus) was ik in Krabi town ik sliep hier in een groot hostel in een kamer met 10 andere mensen. Een erg gezellige plek en heel veel mensen leren kennen maar dat kwam s'avonds pas. Toen ik aankwam ben ik aan lopen naar de zogenoemde Tiger tempel ik dacht dat is niet ver: maar na een wandeltocht van bijna 2 uur kwam ik aan bij de tempel en wat denk je ja hoor sluitingstijd joehoe!
Na wat simpele foto's dus maar de tuk tuk terug genomen naar mijn hostel. S'avonds dan aan tafel gezeten met 8 verschillende nationaliteiten wat wel erg gaaf was echt een top avond. Na de nodige rondjes bierpong slapen!
Met een van de jongens van die avond ben ik de dag erna naar Railay beach gegaan oprecht de meest prachtige plek waar ik ooit ben geweest foto's uit de reisgidsen zijn er niks bij. In het midden van dit auto vrije kleine eiland is een rotswand die je kan beklimmen en vervolgens af te dalen naar een lagoon. Wij fanatiek aan deze klim begonnen waar we al snel belaagd werden door nieuwschierige apen die alles pakken wat ze pakken kunnen (flessen water, rugtassen enz..). Na een zweterige tocht omhoog moesten we dus ook weer aan de andere kant omlaag helaas waren de laatste 10 min te moeilijk voor ons en moesten we het opgeven om naar de lagoon te gaan ERG TELEURSTELLEND (waar zijn de bergbeklimmers als je ze nodig hebt). Gelukkig was er op de top van de berg een vieuwpoint dus hebben we hier wat foto's gemaakt om de pijn wat te verzachten.
Toen gingen we weer naar beneden langs de inmiddels agressief geworden apen. Ik heb nog nooit zo snel geklommen kan ik vertellen maar helemaal onder de modder toch uiteindelijk veilig beneden gekomen.

De volgende dag met een groep mensen terug naar de tigertempel ja deze keer toch maar met een tuk tuk. De tempel is opzich niet heel bijzonder en wordt op het moment nog gerestaureerd ook. maar ook op deze plek ik is prachtig vieuwpoint je hoeft voor deze plek maar 1260 traptreden op te lopen (en geloof me dit is geen huis/tuin/keuken trap) Zo snugger als wij waren deden we dit natuurlijk op het heetst van de dag je raadt het al 15x gestorven maar met als resultaat wel een prachtig uitzicht!!!

De volgende dag heb ik mijn reis vervolgt naar Koh Phi Phi een zeer mooi eiland dat 11 jaar geleden volledig is weggevaagd door de tsunami. Ze hebben hier alles weer opgebouwd en hier is verder weinig meer van te zien. Hier heb ik maar een volledige dag gehad die ik dan ook maar zo lui als ik ben op het strand heb doorgebracht.

Door naar Phuket, op het feit na dat ik hier mijn eerst echte regenbui heb gehad waardoor de straten tot knie hoogte vol water stonden ga ik hier verder geen woorden aan vuil maken wat een vreselijke plek!

Tot de volgende!

PS dit verhaal heb ik geschreven in het vliegtuig naar maleisie, maar sindsdien heb ik geen wifi meer gehad en kon dit dan ook niet eerder plaatsen daarom is het de datum wat verouderd ;)

PSS foto's plaatsen is nog altijd lastig met slecht wifi maar ik blijf het proberen.


  • 21 September 2015 - 09:15

    Moeders:

    Hoi jongen, Leuk om te lezen. Wat leuk om je verslag te lezen. Je hebt het wel naar je zin. 2 uur lopen naar die tempel, als het dan over vaste ondergrond is valt het mee met goede schoenen, of niet? veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Zuid Oost Azie

Backpacken door Zuid Oost Azië!

Recente Reisverslagen:

21 September 2015

Indonesie

07 September 2015

Van Koh Pangang naar Phuket

26 Augustus 2015

Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangang

16 Augustus 2015

Bangkok

11 Augustus 2015

De laatste dag voor vertrek
Tim

Een half jaar reizen naar Zuid Oost Azie!

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 2935

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Zuid Oost Azie

Landen bezocht: